VONNIS – EVIL.AGAINST.EVIL

Een goed oog kon de laatste weken in Gent op meerdere plaatsen stickers waarnemen met vier nagels. Diezelfde nagels verschenen her en der ook via stencilgrafitti en ook Facebook bleef niet gespaard van de nageltjes. Dit was het werk van VONNIS en hun achterban in aanloop naar de release van hun ep/album (het kind moet een naam krijgen) EVIL.AGAINST.EVIL.

Het eerste wat opvalt aan de fysieke release, is het feit dat hier geen sprake is van een cd. Wil je als band de dag van vandaag opvallen, dan moet je iets speciaals brengen. Hier is VONNIS duidelijk in geslaagd. Een doosje gevuld met downloadcode en vier handgeslagen nagels opgeborgen in een lap leer vormen het enige tastbare wat deze band heeft uitgebracht. Kleine opmerking/waarschuwing voor de honderd mensen die zo’n doosje aanschaffen: sluit het niet volledig, want je krijgt het niet meer open!

Het muzikale aspect dan… Dit is een elf minuten durende sloophamer die er vanaf de eerste minuut voor zorgt dat niets meer veilig is in jouw buurt. Brute drums en snelle gitaar- en baslijnen worden vervolledigd met een pijnlijk geschreeuw. Bij het derde nummer wordt deze agressie onderbroken met een donker stuk poëzie. Nihilistische teksten worden ondersteund door onheilspellende achtergrondgeluiden. Elke luisterbeurt opnieuw zorgt voor kippenvel. Hierna gaat de brutaliteit ongegeneerd verder met de titeltrack EVIL.AGAINST.EVIL. als apotheose.

Na het beluisteren van deze brok agressie, blijf je als luisteraar verbijsterd achter.

Releasedate: June 23th, 2017
Label: Consouling Agency